Kurz v metodike CLIL pre učiteľov a lektorov cudzích jazykov
V dňoch 09. a 10. novembra 2018 mala možnosť medzi sebou HARMONY ACADEMY privítať vynikajúcu lektorku Lindu Polkowski, ktorá pôsobí ako lektorka kurzov zameraných na metodiku CLIL v Anglolang Academy, kde zároveň zastáva pozíciu zástupkyne riaditeľa tejto inštitúcie.
Škola Anglolang Academy je zahraničným partnerom projektu Erasmus+ Happy School 2020. Viacero lektorov z partnerských organizácií v rámci projektu a národného konzorcia bude mať možnosť vycestovať na dva týždne do školy Anglolang a zúčastniť sa intenzívneho kurzu zameraného na metodiku CLIL. Malú ochutnávku tohto vzdelávania mali možnosť zažiť i 2 lektori HARMONY ACADEMY počas dvoch dní plných nových informácií, aktivít a inšpirácií. Na nasledujúcich riadkoch zhrnula svoje pocity zo školenia Anna Špitálová – lektorka a developerka kurzov v HARMONY ACADEMY:
“Žila som dlhé roky vo Veľkej Británii. Keď som počula, že k nám do HARMONY príde Linda zo Scarborough, moja prvá myšlienka patrila krásnej angličtine s typickým prízvukom. Veľmi som sa tešila, že budem môcť počúvať a speakovat s rodeným Angličanom. (musím povedať, že mi krásna britská angličtina v každodennej komunikácii naozaj chýba). To bola prvá pohnútka. Potom som začala riešiť tému workshopu a tou bol CLIL. Už som sa s týmto slovom stretla, ale moje vedomosti boli ako hodnoty teplôt v mesiaci január- klesali k nule.
Dva dni s Lindou boli veľmi náročné a vyčerpávajúce, ale naplnili ma novými skúsenosťami, o ktorých som doteraz ani netušila. Základne pojmy, ako Bloomova Taxonómia a jej teóriu si pamätám ešte z pedagogického štúdia, ale ako to využiť v praxi bolo pre mňa veľkou neznámou.
A vtedy prišla Linda, nabitá pozitívnou energiou a nuž…. s pokojom Angličana.
Boli to dva dni nie o CLIL-e, ale s CLIL-om. Linda si užívala každú jednu úlohu, ktorú nám zadala, sledovala nás ako ju riešime, ako sa trápime a potom tešíme z vlastných odpovedí, keď boli správne.
Boli to dva dni plné aktivít. Najskôr sme si ich vyskúšali a následné sme o nich konverzovali a implementovali na naše konkrétne situácie. Úlohy sme riešili často v skupinkách, veľa sme sa rozprávali, hovorili o sebe a svojich skúsenostiach. Záver druhého dňa patril príprave našej vlastnej CLIL-ovej hodiny, kde sme mohli využiť poskytnuté aktivity a hodiny sme si navzájom prezentovali.
Linda mala s nami úžasnú trpezlivosť a aj my sme sa učili jeden od druhého.
Mnohé tieto aktivity som už vyskúšala na hodinách a sú zárukou úspechu. Najmä mladí teenageri ich vítajú ako príjemnú zmenu k ich klasickým hodinám v školskom systéme.”
S úctou Vaša,
HARMONY ACADEMY