Z udalostí roka 2021 si vyberám vstup dvoch mladých a talentovaných ľudí, ktorí začali pracovať na pozíciách produktových manažérov Harmony Academy. To, čo sme zadefinovali ako nevyhnutnú potrebu k odborného tímu našich lektorov boli manažéri, ktorí sa postarajú o život našich produktov pred a po realizácii kurzov. Vybrali sme Petru Gavlíkovú a Martina Kedra, ktorí vstúpili do našej školy v júli priamo do „centra diania“ v projekte Upgrade with learner-centred approach a zažili na vlastnej koži inšpiratívne dni plné neopakovateľných zážitkov v Ružomberku. Vstúpili k nám práve v čase overovania potreby a aktuálnosti vzdelávania učiteľov v dvoch synergizujúcich prístupoch, a to pedagogický prístup zameraný na potreby žiaka a manažérsky prístup Uč sa a veď. Na prelome rokov mi položili zopár otázok tu vám ich ponúkam v plnom znení ako môj osobný pohľad na rok 2021 a vízie na rok 2022.
Byť vnímavejšou voči potrebám ľudí v mojom najbližšom okolí. Stala som sa citlivejšou v otázke zaobchádzania s druhými. Veľmi intenzívne som vnímala situácie, v ktorých som cítila nepochopenie alebo nedorozumenie v mojom okolí, kedy si ľudia i napriek snahe a vôli nedokázali dostatočne dobre vyjadriť svoj zámer.
Ďakujem za každý jeden deň roku 2021, ktorý nás posunul vpred a v ktorom sme dokázali skĺbiť pestrosť talentov, ktoré aktuálne v Harmony máme.
Za najväčší úspech roka 2021 považujem skutočnosť, že sme dokázali v spolupráci a svornosti s druhými čeliť nástrahám pandémie COVID-19 a že sme zvládli každú prekážku na ceste.
Z pracovnej oblasti by som vyzdvihla moje skupinové kurzy v spoločnosti Stellantis, kde som cítila skutočný záujem, ochotu, odhodlanie a radosť z učenia sa angličtiny online. Títo ľudia pracujú pod obrovským tlakom ambiciózneho vedenia, ktoré ich navádza na cestu kontinuálneho rozvoja a komunikačným jazykom je angličtina. Možno práve preto sa nám podarilo vytvoriť v skupinách vynikajúcu, niekedy až energizujúcu atmosféru, v ktorej sme prežívali radosť z prítomnosti druhých a cez obrazovky sme sa navštevovali priamo v našich domovoch. Vytvorilo sa medzi nami vzácne puto, ktoré vyústilo do pilotného programu tzv. „Anglického polmaratónu“, ktorý štartujeme už 10.januára 2022.
Úspešné boli i naše hodiny online, ktoré sme ponúkli tak deťom ako aj mládeži či dospelým. Z nášho tímu oceňujem všetkých, obzvlášť však vyberám troch z nich. Samuela Kosmála, Martina Kedra a Andreu Anič Petrovič. Každý svojou veľkou časťou prispel k úspechom, ktoré sme zaznamenali v roku 2021.
Čo sa našej medzinárodnej projektovej činnosti týka, tu vyzdvihnem Moniku Miklánkovú a Jaroslava Chynoradského za ich prácu a finalizácii projektu Happy School 2020, vďaka ktorému sme zistili, že v jadre šťastia modernej jazykovej školy je vzdelávací program, ktorí klienti potrebujú, lektori vedia odučiť, manažéri ho vedia uriadiť tak po personálnej ako aj finančnej stránke a za tým všetkým stoja majitelia školy, ktorí podporujú transformáciu svojej organizácie na kontinuálne sa učiacu školu.
Ak by som mala čarovnú paličku a mohla urobiť v roku 2021 niečo inak, tak by som v určitých chvíľach spomalila čas a intenzívnejšie by som si vychutnala niektoré úspechy, ktoré mi pripravili deti doma. Jedna z priorít roka 2021 v našej rodine bolo „počúvať sa navzájom a pred definitívnym uzáverom si vypočuť názory ostatných členov v rodine“. Mám za to, že sa nám podarilo v našej rodine posilniť práve rešpekt a úctu voči iným názorom a zamyslieť sa nad tým, ako a prečo ľudia myslia a robia určité veci inak.
Energiu a motiváciu ísť vpred mi dáva láska, viera a nádej, že to, prečo žijem a čomu venujem svoj čas a energiu, majú zmysel a robia druhých šťastnejšími, silnejšími a lepšími. Vidím výsledky svojej práce a úprimne ma teší, keď môžem byť súčasťou niečoho väčšieho. V roku 2021 som sa stala súčasťou projektu UNESCO – Trnava ako učiace sa mesto ako koordinátorka inovačného tímu. Vzniká v ňom Škola učiteľov a jedna z jej prvých iniciatív je naša Moderná cesta rozvoja učiteľa, za pomoci ktorej vyškolíme 90 učiteľov prezenčnou formou a desiatky ostatných online. V závere tejto iniciatívy vznikne AISU – Asociácia inovatívnych slovenských učiteľov, ktorej štart sa uskutoční na jednodňovom podujatí v závere marca 2022 v Trnave.
Ak by som mala možnosť prihovoriť sa môjho mladšiemu ja, tak by som jej povedala, aby sa stresovala a hnevala menej, radovala, meditovala a modlila viac a aby verila, že všetko prichádza v živote v tú správnu chvíľu. Aby dôverovala hlasu vo svojom vnútri i napriek hlučným hlasom okolia, ktoré vravia presný opak toho, a robila, čo cíti a v čo verí s pokojom a rozvahou.
Zaujímavá otázka, ďakujem za ňu! Zamyslela som sa a uvedomila som si, že áno, musela. I keď slovo „ musím“ vo svojom slovníka používam veľmi striedmo. Musela som sa vzdať toho, že odpovede na určité, pre mňa v tej chvíli veľmi potrebné otázky, dostanem neskôr. Závisia totiž od toho, či je daný človek pripravený, ochotný a nastavený v tejto situácii mi ich poskytnúť. Uvedomila som si, že odpoveď „neviem“, je niekedy dostatočná a dopriať druhým čas dopracovať sa k odpovedi je často veľmi potrebné. Na oplátku som získala vedomosť, že v určitých situáciách je nevedieť v poriadku, môže byť pomyselným mostom k druhým ľuďom. Prijímam ich vtedy s láskou a pochopením, že k odpovediam sa dopracujú možno neskôr, možno s iným človekom, možno v inej situácii. Verím však, že môj prirodzený záujem a prístup v nich zanechali stopu, ktorá ich bude viesť ďalej na ich ceste rozvoja a života ako takého.
Keď mi Janko Košturiak v roku 2019 na Podnikateľskej univerzite dal úlohu, aby som zruinovala svoj biznis, tak sa mi chcelo plakať. Nemysliteľné, som si pomyslela. Už vtedy sa veľmi dynamicky menil svet a pandémia to všetko len urýchlila. Moja osobná cesta rozvoja známa ako Learn & Lead ma vedie v čase cez prekážky a výzvy, ktoré postupne zdolávam. Nebolo tomu inak ani v roku 2021, kedy sa súbežne realizovali dva medzinárodné Erasmus+ projekty s dvoma univerzitami. Jeden sa orientuje na pedagogickú špecifikáciu tohto prístupu a druhý rozvíja a posilňuje jeho ekonomické nastavenie. Vďaka týmto iniciatívam a partnerom v nich vnímam zmeny, ktoré presahujú do nášho odboru s odhodlaním a silou. Viem, že naša cesta prináša práve podporu a posilu tým, ktorých tieto zmeny zaskočili nepripravených a hľadajú riešenie a recept na súčasnú zmenenú situáciu.
Rok 2021 bol pre mňa rokom prijatia zmien a posilnenia lásky v rodine i práci.
Rok 2022 vidím ako rok nových začiatkov, tak na lokálnej ako aj medzinárodnej scéne, rok rastu a ďalšieho rozvoja našej medzinárodnej spolupráce za účelom zvyšovania kvality a atraktívnosti povolania učiteľa. Spolu s tým bude i naďalej prebiehať nevyhnutná transformácia škôl na moderné učiace sa školy 21. storočia, ktoré sa budú odohrávať na úrovni každého jedného člena – učiteľa, lektora, manažéra, administratívneho pracovníka či samotného majiteľa či zriaďovateľa školy.
Mojim osobným cieľom pre rok 2022 je zostať verná svojim hodnotám, byť oporou svojim najbližším a priniesť okoliu opäť o kúsok viac toho, čo viem, môžem a chcem ďalej rozvíjať a tvoriť.
Nech je rok 2022 rokom nádejí, viery a lásky v našich rodinách i na pracoviskách a nech sme v ňom opäť o krok bližšie k sebe a k druhým.
S úctou,
Aktuálne informácie o produktoch, podujatiach ako aj tipy pre osobnostný, kariérny a organizačný rozvoj.
Prehľadný katalóg ponúk Harmony v PDF verzii na stiahnutie.
Harmony podporuje ľudí a organizácie pri rozvoji ich komunikácie v cudzích jazykoch, medzinárodnej spolupráci a dosahovaní ich individuálnych, kariérnych či organizačných cieľov.
All rights reserved / © 2021 HARMONY ACADEMY